Sunday, September 05, 2010

2010.09.04 DHL DRT Deployemnt - Pakisztan - day 0

IGEN, feltamadt a blogiroi venam egy kis idore, de meg az is lehet hogy nem csak egy rovid idore, de ezt majd meglatjuk.

Irtam mar arrol, hogy a cegen belul van egy onkentes csoport, akik DRT (Disaster Response Team) neven tevekenykednek, aminek lassan 3 eve a tagja vagyok.
Epp jol megerdemelt szabadsagombol probaltam meg aklimatizalodni az elso munkanapomon, amikor is az emailjeimet bongeszve megtalaltam a "behivomat" szeptember 2-7ig Pakisztanba.
Kicsit ketelkedtem, hogy a fonok el fog engedni, de amikor megtudta, hogy a Bonn fizet mindent, akkor rabolintott, ugyhogy majdnem 2 het munka utan megint 1 hetet igazoltan hianyoztyam volna a melobol.
Az ido elorehaladtaval egy kicsit valtoztak a dolgok, de a vegso idopontom az onkenetes szolgalatra szeptember 5 es 10 kozott esedekes.

Na a hosszu beverzeto utan terjunk ra a lenyegre.
Mondenki hulyenek nezett, hogy igent mondtam erre az onkentes dologra.
Pakisztan? Veszelyes meg ilyesmi.
Lehet, hogy elmenni egymagamnak pakiorszagba veszelyes, de egy multinacionalis ceg, onkentes mussziojan belul egy, a pakisztani es amerikai hadsereget kiszolgalo repteren dolgozni azert egesz mas.

Szoval belevagtam, es rovid idonbelul kiderult, hogy a UAE-bol en megyek egyedul, a tobbiek mind mas orszagbol erkeznek.
Megkaptam a repulojegyek, osszepakoltam es belevagtam.
A repteren talalkoztam az egyik irani kollegaval akivel egyutt fogunk dolgozni a repteren ugyhogy a gep indulasaig jol telt az ido.
A gepen nem egyutt ultunk, ami jo is volt egy kicsit egyedul.

Amiben viszont mar az elejen megegyeztun, hogy ez nem lesz egy setagalopp. Nem azert, mert nem nyaralni megyunk, hanem azert mert pakisztanba megyunk, ahol elozetes tapasztalataink szerint IQ-ra hala Istennek mindenki negativ.

Mar a gepreszallas sem ment zokkenomenteses. Az egy dolog, hogy az Emirates bemondja, hogy akkor most az x-tol Y sorokig kerik az utasokat a gate-hez beszallasra, ennek ellenere mindenik egy emberken kulon sort alkotva megrohamozza
a beszallokaput, de akkor amikor a legiutaskisero megmondja a sajat nyelvukon, hogy meg varni kell egy kicsit, mert nem ok jonnek, akkor mint aki jol vegezte dolgat, hatalmas mosollyal a bargyu kepukon elindulnak beszallni.
Ezekutan a hangosbamondo bemondta, hogy nem kell megilyedni, a gep addig nem indul el amig mindenki be nem szallt. Ezek utan megnyugodtak a kedelyek egy kicsit.

A csomagokkal kulon gondom volt. Az egy dolog, hogy mindenki 30 kilot adhat fel, es max 12 vihet fel a gepre, de sajnos a mostanaban gyartott mosoporos dobozok nem fernek fel a csomagtartoba.
Es mindegyiknekl volt legalabb egy mosoporos doboz, meg meg 2 masik csomag, aminek az lett az eredmenye, hogy a 3-as ules folott levo poggyasztaro egy utas csomagjaval lett tele, igy a masik ketto csak allt a szemeit a fullrapakolt poggyasztartora meresztve es sikeresen feltartottak az egesz gepet.

A java meg meg hatra volt, meghozza a vizum felvetele erkezeskor.

A hajnali 0220as erkezessel nem volt gond a fent taglaltak miatt kialakult kesest szepen ledolgozta a pilota. Az egyetlen bananhej az emigracios munkatars munkakedve es hatekonysaga volt amin megcsuszhattunk.
Mi, es sok egyeb onkentes meg is csuszott ezen.
A baromi egyszeru feladatsor a kovetkezobol allt.
1, Kitoltottunk egy papirts a repulon amit leadtunk.
2, Kitoltottunk meg egy papirt amin ugyan azok az adatok szerepeltek, amit mar leadtunk
3, Ezt a papirt, az utlevelunkekt, es a NDNA (a helyi kataszrofat kezelo es iranyito szervezet) alltal kiallitott, LEPECSETELET (megha fenymasot is volt) papirt atadtuk az utott kozegnek
4, Ez az ember, kikeresett egy ures oldalt az utlevelunkben, a beleragasztos vizum szeleit akkuratusan beragasztozta az ujjaival, majd beragasztotta azt az ures oldalra.
5, Ezek utan mar csak a legbonyolultabb resze volt harta a muveletnek, kitolteni a beragasztott vizumnyomtatvanyt. Barmily meglepo is, ez vitte el az idot. A 8-10 sorba olyan dolgokat kellett beirni, mint kiallitas datuma, lejarat datuma, utlevelszam, ervenyesseg miegymas.
Az egesz procedura a fent emlitett 5 lepessel kerek 10 perc+- 10 perc, es mivel 4en voltak elottunk, el is ment vele egy ora.

A belepes utolso elotti fazisa az, hogy miutan a kozeg beragasztotta a vizumot, vissza kell menni az emigraciohoz es be kell allni a sorba, hogy egy masik megnezze, hogy van e vizumod.
Ezzel nagyon nem is lett volna gond, addig amig a masik kozeg el nem baszott valamit, aminek az eredmenye az lett, hogy egy onkentes dan csopot egyik fele belepett vizum nelkul, de a masik nem, ugyhogy az egesz csapatot visszahivtak, es a KOZEG 1 emigracios munkatarshoz pateroltak oket.

Ezek utan mi megkaptuk a varva vart pecsetet, de a gep ekrezese utan 2 oraval ugy mar nincs enek a csomagok a szalagon, igy azok keresesere indultunk.
Az enyem meg is lett hamar, de az irani kollega csomagja elveszett. Meg egy laza 45 perc a szokseges papirok kikoltesevel, es mar kint is voltunk a repterrol.

A 10 perces ut a szallodaig orokkevalosagnak tunt.

Biztonsagi okok miatta szalloda bejeratanal egy femdetektoros kapun kellett atkuldeni a csomagokat. A szallo bejarataig pedig 3 ellenorzo ponto keresztul vezet az ut.

Volt meg nemi szarakodas a szobaval, de vegul is hajnali 5 ora utan par perccel beestunk az agyba es nagyon gyorsan lealudtuk az ebresztoig kiszabott 2 orankat.

3 comments:

Anonymous said...

I've been surfing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.

my site; wiki.smfnew.com

Anonymous said...

Тhiѕ is the right wеb ѕite for eveгуоne whο wishеѕ to understаnd thiѕ topiс.

You undеrѕtаnd a whоle lot іtѕ
almost tough to аrgue with you (nοt that
I really will nеeԁ to…ΗaHa). Үou definitely put a
new spin on а topic that haѕ been written about fοr a
long time. Εхcellent stuff, juѕt grеat!


My ωeb pagе :: boscarol.com

Anonymous said...

I love "Green Smoke" the vеry best onе up to
now. аfter Experіеncing atleast Half а dozen
ԁifferеnt types, I kеpt
having problems with pοssibly the battery peгishing to ѕhortly, or leaks in thе catrаgеs.
Not foгgetting, you сoulԁ neveг evaluate which the problem
has bеen with thе Seveгal ρieces,
therеfore i prοbly wand uρwardѕ throughing out κinds that ωerе neveгthelеss good, but not knowing.


Feel free tо surf to my web blоg :: Www.Prnewswire.Com