Wednesday, June 06, 2007

2007.06.05 Az elso (es remelhetoleg utolso) karcolasok

Aki vezet, az tudja, hogy a baleset csak egy pillanat muve. Egy pillanat kell ahhoz is, hogy elkeruljuk azt.

Aki Dubaiban vezet, az tudja, hogy itt egy pillanat lenyegesen rovidebbnek tunik, a szaguldo tokig lesotetitett utcai harckocsik miatt, es az indiai es pakisztani kamion soforok miatt.
(A legutolso felmeresek szerint a helyiek, az indiaiak, es a pakisztaniak okozzas a balesetek 95%-at. Az elobbiek azert, mert nem tudnak vezetni, de azt hiszik magukrol, hogy igen, mindezt egy baromi nagy, es draga autoban, az utobbiak meg azert mert nem tudnak vezetni, de azt hiszik magukrol, hogy igen (pedig nem))

En egy teherautossal talakoztam delutan, mikozben nemtem ebedelni.
A szituacio egyszeru, legalabbis szamomra, illetve a Repteri Rendorseg Parancsnokanak (ez meg kesobb fontos lesz)

Egyenes, egy savos uton elottem halado teherauto elkezd a savok koze sorolni, hogy az elotte levo balkanyarhoz keszuljon, en jobbrol, az ut jobb oldaln haladva megelozom, illetve megeloznem, mert az utolso pillanatban baratunk ugy gondolja, hogy a behajtani tilos tabla ellenere O megis inkabb jobbra akar menni, ugy, hogy elfelejt belenezni a tukorbe.



Volt egy sanda gyanum, hogy jobb, ha szolok az egyik arabul beszelo kollegamnak, mert nem lesz egyszeru az ugy.
Es tenyleg nem volt.
A masik sofor es a rendor nem beszel angolul, en csak emberi nyelven kommunikalok, ugyhogy nem volt kozos nyelv. Ugyan ugy, ahogy megegyezzes sem.
Raadasul a kierkezo rendor, yemeni, epp ugy, mint a vetkes sofor. Ennek koszonhetoen a rendor 3 perc alatt lezarta az ugyet azzal, hogy en voltam a hibas.

Erre egy kicsit megemeltem a hangom, amit a kollegam nem nagyon tudott mire velni, de szinkrontolmacsolt a rendornek.
Irany a rendorseg!
A legjobb amit tehetett. A masik fel mar nyeregbe erezte magat, ugyhogy neki nem sokat szamitott.

A rendororson elmondtuk, hogy mi a szitu, a kapitany, egy CID (Criminal Investigation Department, valami titkosrendorseg-fele) nekem adott igazat, ket masik, alacsonyabb rendor a masiknak (Ok is yemeniek voltak). Osszeeskuves nincs! A libanoni kollegamat, aki forditott le akartak tartoztatni, de szoltam a kapitanynak, hogy vagy megszolalnak angolul, vagy hozassanak tolmacsot, de a kollegamt ne fenyegessek.

A CID-s megadta a kollegamnak a szamat, azzal, hogy ha megis en lennek a vetkes a balasetben, huzjuk fel, mert a sogor-komazas nem tesz jot a hirnevnek.

A kollegam, miutan 3,5 orat toltottunk a rendorsegen, elkapott egy fel mondatot a kapitany szajabol, amit az oreg yemeni rendornek mondott, hogy "old meg, te szurtad el!"

Masnak reggel, meg ket ora a rendorsegan, mert este kijottek a baleset helyszinere, hogy mi hogy volt!
Itt meg massziroztam a delutani rendorok agyat, akik egy egy oras intenziv angoltanfolyamnak koszonhetoen beszeltek angolul.

Vegulis a masik fel a hibas, a tabla miatt, de nem ertettem, hogy mi tartott ezen 7,5 oraig!
Az oreg yemeni fasz meg akart buntetni ketszseresen, de miutan megita a papirokat, es el akart hajtani, szamon kertem rajta, hogy meg nem irta meg a buntetesi cetliket. Ekkor mosolyodott el eloszor es intett, hogy menjek.

No comments: