Monday, July 26, 2004

2004.07.23 Pentek

Masnap  viszonylag keson ebredtunk mindketten. Laza reggeli keszulodes es az este kiertekelese utan hivtunk 1 taxit, es irany vasarolni.

Cel az IKEA, es hasonlo boltok. A taxi persze megint nem talalt oda, ugyhogy fel ora utan lemondtuk a rendelest es kisetaltunk a foutra.

Na igen, a taxi. A legjobb taxitarsasag a Dubai Transportnal egyszer regisztralod magad, nevvel, telefonszammal, cimmel, majd amikor autora van szukseged csak felhivod a szamukat, es egy automatan keresztul rendelsz magadnak taxit. Meg tudod adni, hogy mikorra kered az autot, a cimedre, vagy 1 mas cimre kered, meg ilyen aprosagok. Eleg megbizhatoan mukodik, de sajnos amikor soforoket cserelnek eltart egy ideig mire megtalaljak a cimet.
A taxik altalaban Toyota Camryk, ritkasagszamba megy a Peugeot 406 es a Ford Mondeo.Mindengyik taxi egy olyan egyseggel van felszerelve, ami radio, szamlalo, egy kis kijelzo es GPS is egyben. Nem kell a soforoknek a fuvarert versengeniuk, mert amikor a diszpecser megkapja a hivast, a GPS segitsegevel latja a kornyeken levo autokat, es automatikusan odairanyitja oket. Ezzel a rendszerrel megprobaljak kiszurni azt, hogy a sofor a sajat zsebere dolgozzon, mindig latjak, hogy hol van es mit csinal. Ha 120nal tobbel megy, akkor a kocsiban megszolal egy figyelmezteto hang, hogy tullepte a megengedett sebesseget. Ez idegesito sipolo jelzest ki lehet iktatni, de nem erdemes, mert ha huzamosabb ideig halad a megengedett sebesseg folott, a diszpecser raszol radion, hogy ejny-bejnye Abdul, vegyunk vissza a sebessegbol!!

Szoval IKEA. Szep, jo, es olcso. Azt hiszem az IKEAnak itt van igazan letjogosultsaga, hisz mindig jonnek uj emberek, akiknek olcson kell viszonlag megbizhato minosegu lakasfelszerelesre van szukseguk nem tul hosszu idore.
Bevasaroltam aprosagokbol, de nem kaptam mindent, pl szonyegszeru, vagy eseteleg falvedoszeru akarmit, de az aprosag nagyreszet megvettem.

Csongor meg a taxiban elhagyta a telefonjat, ugyhogy meg egy prepaid szamot kellett neki intezni es persze bameszkodtunk is egy keveset.
Jol elfaradtunk, meg fel is voltunk pakolva csomagokkal, ugyhogy taxi. Bele se merek  gondolni mennyi penzt koltottem taxira.

Meg a delelott folyaman beugrottunk egy nercafe-ba leveleket ellenorizni, meg ilyesmi, es nagy meglepetesben volt reszem. Alapvetoen nem tudom hova tettem a bankkartyamat. Gondoltam megnezem hogy tenyleg elhagytam, es kifosztottak vagy csak becsuszott valahova es itt van valamelyik borondbe, ugyhogy megneztem a szamlamat is. Szoritottam a szemem, a legrosszabbra szamitva, de csodak csodajara egy kicsit megnovekedett a szamlamon levo penzosszeg. Ellenoriztem, es kiderult, hogy az otthoni ceg gondoskodott rolam, es nem hagytak ki a jutalomosztasbol. Gyorsan biztositottam magam, hogy legyen azert annyi penzem, hogyha surgosen haza kell mennem, legyen mibol.

Nyugodtan mondhatom, hogy ez a nap jol zarult. Jol ereztuk magunkat.

No comments: