Thursday, March 15, 2007

Kütyüpost - elso resz

Mindig is irni akartam a kütyükről.
Nem olyan rendszeresen es atfogoan mint az Engadgetmobile, vagy az infoSyncworld, lehetoleg csak azokra a temakra, problemakra koncentralva, amikkel kuzdok.

Anyazni nem fogok (majd csak egy kicsit a vegen), de ezen post megirasanal az agyam mar ledobta a szijjat!

Eloiteletes vagyok, mert nem szeretem, ha valami nem ugy mukodik ahogy kene, es sok mindennel megegettem mar magam.
A slager a Windows vs. Mac, aztan a Nokia vs. Ericsson!

Nem megyek bele a miertbe, csak tenykent kozlom, hogy utalom a Windowst es a Nokiat.
Otthon, lassan 2 eve Mac Mini-t hasznalok, es igazi kinszenvedes minden reggel leulni a fos HP laptop ele.
Nokia-m nagyon sokaig volt, az utolso elotti Nokiabol (6210) es imadtam. Magam telefonkent eloszor egy SE T68i-m volt, amit szinten imadtam.

Aztan a Nokia elkezdett hasznalhatatlan szarokat gyartani, a SE meg egyre pofasabb, es okosabb handikekkel tamadott.

Aztan elkezdodott a PDA-orulet, es vagy 3 Windows-os keszuleket nyuztam, viszonylag rovid ideig. Az utolsonal eldontottem, hogy ilyet soha tobbet. Kezelhetetlen volt, megbiztatattlan, es mindig akkor omlott ossze amikor nem kellett volna.
Nem vagyok profi, sot, szamitastechnikus vegzettsegem sincs, hobbikent nyuztam a kutyuket, utana olvastma, forumoztam, sot, meg teszteltem is egy parat. Ennek ellenere mondtam, hogy soha tobbet!

A kovetkezo platforma Symbian UIQ volt, egy SE P910 szemelyebem. Ekkor mar egy smartphone-ra vagytam. Ket opcio volt! A SE, vagy a Palm Treo 650.
Rosszul dontottem, es a SE lett. Szamomra abszolute hasznalhatatlan volt smartphone-kent. Ettol is megszabadultam, es ketsegbe estem.
Nem hittem el, hogy 2005-ben, nem lehet egy rendesen mukodo okos telefont kapni.
Av utolso alternativa a Palm volt. A Treo abban az idoben meg draga volt, ugyhogy egy Tungstem T5-ra esett a valasztas. Olcso volt, es megbizhatonak tunt!
Megint hibaztam! A Treo-ert kellett volna annyi penzt adni, amit kertek erte. A Palm-ot, mint platformot tenyleg a hulyeknek talaltak ki, es pofon egyszeru. Imadom, mind a mai napig, de ez csak egy tenyergep, Wifi-nelkul! Mindegy, a konyvelo program elkaristol rajta, a dive-log is szepen elfer, minden tokeletes.

Decemberben, mielott hazamentem latogatoba, mar nagyon be akartam ujitani valamit. Valamit, ami olcsi es van benne Wifi, hogy legalabb a leveleimet meg tudjam nezni,mert laptopom mar nem volt.
Nokia E61!
Szep, olcso, de megint egy uj platform! Faztam tole egy kicsit, de kezbe veve egesz kellemes, bar neha lassu.
Belevagtam.
Elso pillanatban eldontottem, hogy nem fogom okos telefonkent kezelni, inkabb egy kicsit okosabb telefon lesz belole.

Persze talatam ra mindenfajta programot, egyik masik meg jo is.
Egy idovel kezdtem megszeretni. Az uj oprendszer (Symbian S60 v3)lenyegesen jobb, mint az eddigiek, a Wifi jo, a billentyuzent meg az en virsli ujjaimnak is ok.

Egyre tobbet es tobbet hasznalom, de az egyik apro, es baromira idegesito problema, hogy vezetes kozben fulessel hasznalva borzasztoan halk. Nem nem csinaltma rajta szoftware update-t, mert...

Az egesz telefonnak a gyenge pontja a gyarizsir PC Suit. Ekkora rakast sz@rt meg nem lattam.
Miutan megkaptam az uj ceges gepemet, az elso dolog az volt, hogy felraktam, hogy tudjak szinkronizalni. 2 napig mukodott, aztan harmadnap reggel nem akarta megtalalni a telefont a gepem.

Letorol, ujra felrak mindent a gyarizsir cd-rol, megy! Kiralysag! Ekkor meg azt hittem, hogy fejlodik a Nokia.
Elso inditas utan jon az uzenet, hogy van ujabb verzio, szeretnem e! Legyen!
Mindent szepen letolt, telepit, ujraindit, es var. Meg mindig var... Kek halalal indul a gep! Szep! Kezdjuk akkor elolrol az ujrainditast.
A rendszer felall, a telefont csatlakoztat, es var, hogy megtalaljak e egymast! Es nem...

Ok, akkor kezdjunk mindent elolrol!
Meg egy fel ora es minden ujra van pakolva, de csak nem megy. Mi a banat lehet vele.
Gondoltam kitolok vele, es letoltottem a legfrissebb PC Suit verziot a netros, es ujrainditas, uninstall utan azt toltam fel!
Mukodik, 2 napig.

Ma szoltam az egyik IT-snak, hogy figyu, ez a szitu, nezzuk meg mi lehet vele! Talan bennem van a hiba, es valamit rosszul csinalok, pedig megint utanan neztem a neten, hogy mi az alltalanos megoldas.
IT-s jon uninstallal, torolget innen-onnan, ok, probaljuk meg.
Feltesszuk, semmi!
Eljatszottuk ezt meg ketszer, majd azt mondta, hogy erre neki nincs ideje!

A helyzet most ugy all, hogy szivem szerint falhozbasznam az egyesz szart, a Nokiat is es a Windows-os fosztalicskat is, mert a tokom televan. Legutoljara akkor szoptam ennyit, amikor valami Windows based pocket pc-t probaltam egy Windows-os laptopra eroltetni. Job szep legyen az elet, ezek utan hazamegyek, es a Mini BT-n keresztul leszinkronizal nekem mindent a Palm-rol, a Nokia-rol (mar ha hagyom) es a V3i-rol. Egyszeru, fajdalom mentes, es semmi mast nem csinal az egesz CSAK mukodik.

Ezek utan csak megerozodott bennem, hogy NO MORE NOKIA, NO MORE WINDOWS! Helyettuk SE, Motorola, Palm es MAC!
Neha tenyelg nem ertem magam, hogy miert teszek probara az idegeimet azzal, hogy ki akarom probalni azt amire azt mondjak, hogy jo, miutan megtalaltam a nekem legmegfelelobb konfiguraciot!

Tenyleg, miert van az, hogy a Mac-Palm-Motorola trio olyan szinten mukodik egyutt minden tekintetben, mint semmi mas a vilagon? Lehet hogy oket egy mas vilagnak szantak?

No comments: