Monday, April 02, 2007

Es minden egyeb...

...ami a koltozes alatt, elott es utan tortent velunk egy laza, osszefoglalo postban.

Marcius 15, Abu Dhabi,
Koszonjuk az erofeszitest a szervezoktol.
Mi egy kicsit kesobb erkeztunk, igy kaja alig maradt, de a megbizott nagykovet Ur beszedet nem sikerult lekesnunk. Talalkoztunk egy csomo uj arccal, de nem biztos hogy puszi-pajtasok leszunk, sot!
Alapvetoen felejtheto volt.

Elotte valo heten sivatagoztunk egy kicsit pentek delutan. Na ez a felejthetettlen. Sikerult egy jo kis katlanba ugy lemenni 2 autoval, hogy auto emelestol elkezdve minden volt! Kepek es egy kis video kesobb!

Volt egy penteki bogracsolas, Abu Dhabiban, ami jo lett volna, ha nem lettunk volna hulla faradtak, igy egy kis jopofizas utan leleptunk.Aniko vezetett, en aludtam egy keveset, majd otthon jol elaludtunk mindketten valami film alatt!

A munkahelyen minden ok, koszonom, jol erzem magam!
Egy csomo megoldasra varo feladat all elottem. Ezek egy resze megoldatlanul is fog maradni, egyszeruen azert, mert egyszeruen nincs ra mod, hogy leegyszerusitsuk vagy normalis keretek kozott megvaltoztatsuk oket.
A tobbi ok.

Amivel a mult heten egy kicsit felhuztak, az az uj project az Enviroment Management System, plusz az ehhez kapcsolodo ISO szertifikacio.
45 percig hallgattam a meetingen, ahol is eloadtak, hogy milyen lepeseket tesznek a kornyezet vedelmeben. Bevezetik a papirmentes irodat (termeszetesen lepesrol lepesre), a faxot emailen fogjuk kapni, hogy sporoljunk a papirral, meg ilyenek! Ezek utan megneztunk egy prezentaciot, a kornyezet szennyezesrol, meg az uveghazhatasrol!
Amikor azt hittem hogy vege, elindultam, kifele, amikor is szoltak, hogy akkor most velemenyezzuk a dolgot, es tegyunk javaslatokat.
Termeszetesen senkinek nem volt sem velemenye sem javaslata, de ramkerult a sor, es mondanom kellett valamit.
Kozoltem, hogy szerintem ez egy nagyon jo dolog, de attol, hogy a szamitogepek 5 perc utan automatikusan lekapcsolnak, es nem nyomtatunk ki mindent esz nelkul ne sokat tehetunk, raadasul igy ebben a formaban ertelmetlen, es hasztalan. Mindenki megdobbent, hogy te ur isten, egy megrogzott kornyzet szennyezo ferkozott a cegbe.
- Javaslat?
Nem akartam nagyon konfrontalodni, ezert csak annyit mondtam, hogy addig, amig termeszetes, hogy egy 4 literes V8-al jarok dolgozni, amivel elegge szennyezem a kornyezetet es elosegitem az uveghaz-hatas fokozodasat, addig szerintem nem sokat szamit az a 10-12 fa/ev, amit a papir sporolassal megmentunk.
Jarjunk dizel vagy hybrid autoval, hasznositsuk a napenergiat, ami egy ilyen orszagban nem is olyan nehez, ultessunk fat, gyujtsuk szelektive a szemetet (sajnos mi hiaba tesszuk ez, amit a hivatalos szervek ez nem tudjak szelektiv kezelni), es hasonlok!

Ezzel a kis magyarazattal azert egy kicsit elgondolkodtattam az embereket, de ok is megdobbentettek engem tudatlansagukkal. Tobben jottek oda hozzam, hogy miert jo a dizel, es mi a franc egyaltalan a hibrid auto, es mit tudunk csinalni a napenergiaval!

Osszessegeben jo dolog, hogy nem pazaroljuk a papirt, de sajnos ez mar most keves, es ezt mar reg be kellett volna vezetni!
Erdekessegkent teszem hozza, hogy en szoltam, hogy szeretnek ketoldalasan nyomtatni, de nem volt ilyen nyomtatot a cegnel. Most a project kereteben lecserelnek minden nyomtatot, de az Enviroment Manadgement System ISO dokumentaciojat csak egyoldalasan nyomtattak ki. Jo lenne ez az dolog, csak a kovetkezetesseg hianyzik!

No comments: