Monday, August 20, 2007

Reformok! A jelszo: hatekonysag

Egyik reggel arra ebredtem, hogy akkor most itt az ideje, hogy megrefolmaljam az eletemet/eletunket. Nem tudom mit almodtam, hogy ilyen dondolatok cikaztak a fejemben, mikozben felkomasan a zuhany fele vergodtem, de regota foglalkoztatott a dolog, hogy valamit valtoztatni kell.

Januarban, amikor visszajottunk es elkezdtem dolgozni az uj munkahelyen megallapodtunk Anikoval, hogy ha lejar a probaidom, akkor elkezdunk sporolni meg sportolni, meg ilyenek.

Az utobbi idoben valami csoda folytan olyan site-okra bukkantam, amikben elmelyedve csak erosodott es erosodott bennem az erzes, hogy ugy kellene megvaltoztatni az eletunk alapjait, hogy egyszerubben gyorsan es hatekonyabban kuzdjuk le az elenk kerult akadalyokat.

Egy egesz sor irast tervezek ennek a temanak, mert szerintem fontos, hogy lassam azt, hogy honnan hova jutottunk, visszaolvasva tudjam magam ellenorizni, arrol nem is beszelve, hogy ha masoknak is tudnak otletet meriteni.

Az elso es legfontosabb, hogy lefektessem az alapokat.
Mit akarok elerni, miert es hogyan!

Harom eve elek Dubaiban, es meg csak most jutottam el oda agyban, hogy igenyem legyen arra, hogy a korulottem levo dolgokat ugy szervezem egy egesz rendszerre, hogy egy kis extra energia es ido befektetese utan a mindennapi eletunk egyszerubb, es biztonsagosabb legyen. Ha ez megvan, akkor mi is hatekonyabbak vagyunk.

A tema tehat a hatekonysag!

A Rendszer felallitasa:
1, mit akarok elerni?
2, az eletem milyen teruleten akarok valtoztatast eszkozolni? - miert
3, milyen aldozatot hozok erte? - hogyan

Talan a fent emlitett 3 kerdes a legfontosabb amire tiszta es egyertelmu valaszt kell tudni adni, mielott belevagunk a dologba.
Baromi bonyolultnak hangszik az egesz es talan foloslegesnek is egy picit, de varjuk ki a veget.

En a valtoztatasokat egy project-kent kezelem aminek tobb kulonbozo oldalaga van, azok alatt millio egy pici tennivalo.
Nezzuk szepen sorban:
1, Hatekonyabb akarok lenni 2, az eletem legfontosabb teruletein (penzugyek, munkaugyek, maganugyek) 3, es ezet hajlando vagyok egy elfogadhato agyagi altozatot meghozni az extra ido es enegria felhasznalasa mellett!

A masodik pont zavarosnak tunhet, de mar magyarazom is.
Miert akarok valtoztatni a az eletem legfontosabb teruletein? Mert ha itt nincs rend es tisztanlatas, az elso pont megdol, nem jutok otrol a hatra, es megette a fene az egeszet.

A megvaltoztatni kivant teruletek pedig:
- penzugyek
- munkaugyek
- maganugyek

Hogy mit is jelent az, hogy meg kell bizonyos dolgokat valtoztatni a penzugyeinkben? Gondolnom kell az egeszszegugyi biztositasra, kamatokra, auto hitelre, befektetesekre, koltsegvetesre, kiadas-bevetel nyomonkovetesre, elotakarekossagra, Short Term Emergancy Foundra, es meg millio masra.
A munkaugyeknel a valtoztatas a hatekonyabb munkavegzesre iranyul elsosorban, mig a maganugyek eseteben, az elso dolog a dokumentumok kezelese, utazastervezes, es egyaltalan minden egyeb.

Nagy faban van a fejsze, de ahogy haladok elore a dologban ugy vilagosodik meg az egesz szepen lassan.

Terveim szerint a jovoben megjeleno postok 3 temakor kore epulnek majd. Penzugyek, munka, magan. A postokban pedig az adott temat erinto altalam alkalmazott valtozasokat irom meg, illetve azok hatasait. Hatekonyab, egyszerubb lett e tole az adott kerdes, problema kezelese vagy sem?

Meg egy fontos dolog, amit le kell szogeznem. Az esetek tobbsegeben az en preferenciam eltero bevandorloi statuszom miatt, de az alapelvek minden orszagban alkalmazhatok.

No comments: