Friday, August 12, 2005

Dodge Durango HEMI

Vasarnap elvittem a Sebringet szervizbe, de nem lett kesz csak hetfore, de nekem egy csomo helyre kellett mennem, ugyhogy gyorsan berelnem kellett valamit!
Kifejezetten egy tipus erdekelt volna, a Jeep Wrangler, mert ez lesz a Sebring utodja rovidesen, es gondoltam, kiprobalom!
Nem jartam szerencsevel, a HERTZnel nem volt se Wrangler, se uj Cherokee csak az uj Dodge Durango, HEMI motorral.

Ezt otthon meg nem lehet kapni, de rovidesen elerheto, legalabbis a totalcar.hu-n ez az info!

Gyorsan kalkulaltam, es ha az uj Chrysler 300c HEMI otthon 15 milla korul lesz, ez meg dragabb lesz, ugyhogy otthon soha nem kerulok eleg kozel ahhoz, hogy ilyen autoba akarcsak beleszagoljak, itt meg inkabb ilyenbe nem invesztalok (6-8 millio kozotti az ittani ara), ugy iteltem meg, hogy 15000/ napot meger az, hogy egy ilyen buszt kozelebbrol is megismerjek!


Nem szeretem, az oldal-lepcsos kocsikat, de ehhez kell! Iszonyat magas! Kivulrol annyiran nem latszik, de az ulespozicio olyan, mint ha egy buszt vezetne az ember!

A bal 1-be huppanva rogton az elsosokk! A valto nincs ott, ahol lennie kellene, a helyen egy iszonyatos pakolorekesz vagy mifene.
Az elso idoben szokatlan amerikai valto a nap vegere teljesen kenyelmesen kezelhetove valt!

A belso teret egy kicsit jobban szemugyre veve kovetkezett a megdobbenes es az ertetlenseg! Az auto se nem terepjaro, se nem luxus auto, viszont draga, ennek ellenere a tervezok iszonyatosan csunya, igenytelen, kopogos muanyag boritast kapott! Ez egy kicsit fajt, mert a muszerfal szep es elegansnak mondhato!


A famintazatu muanyag betet kulonosen szanalmas!

A vezetesi elmeny...
Leirhatatlan! Komolyan!
5.7, V8, HEMI engine!
Ott kezdodik az orgazmus kozeli elmeny, amikor beulve a bal1, parnazott hokedlijara eszre veszed, hogy a Land Cruiserek, Patrolok mind kisebbek, mint te (Talan az Armada az aminel nem magasabb)!
Kovetkezo fokozat, amikor elforditod a kulcsot, es erzed, hogy valami megremeg alattad, de a hangot nem hallod, majd kapcsolod a D-t, es kisgaz!
Hoppa, bazze 50-el mesz!
Palyan hihetetlen amit muvel a varacskosdisznonak elekresztelt gepezet! 120-rol 140-re 4-5 MASODPERC!! A gyorsulasat nem mertem le, de konolyan mondom jobban megy mint az altalam vezetett barmelyik dog!

Eloszerettel szorakoztam palyan azzal, hogy belso savban 120 helyett 130-al mentem, majd az elso bator pakit, aki le mert villogni elemgedtem, majd visszaalltam moge! Az esetek 90%-ban 1 percen belul lehuzodtak!
Amit meg birtam, hogy a gyanutlan mogottem halado levillog, en a gazra lepek es hirtelen eltunik mogottem! Ezt tobbszor eljatszottak, de az egyik utannam jott, valami berelt szarral, turista lehetett, es amikor mellem ert jol lathatoan bocsanatot kert!
Viccesen lehet osztani vele minden autot, a sportokat leszamitva!

Szoval nem kicsi a dog!


A motor utan a kormenyat imadtam a legjobban!
Nem tudom megmagyarazni, de felelmetesen jo, bar egy hibajat azerttalaltam! Hianyzott a sebessegre kemenyedes! 120nal is olyna konnyu volt tekergetni es imbolyogtatni az autot, mint 10-nel, amikorparkolashoz keszulodsz! Ez egy kicsit rosszul esett, de amugy teljesen jo!
Jo a formaja, a fogasa, egyszeruen jo kezben tartani!



Este kiprobaltuk, hogy mit is tud a homokban es a hatalmas hajo!
Nem mentunk messzire, csak a terngerpartra, ahol jo suppedos a homok!

Elforditva a kis gombot kapcsolodott aminek kapcsolodni kellett es a 7 szemelyes cirkalo elindult a homokban, de nem egyszeruen! Szinte eszre se lehetett venni, hogy nem aszfalton megyunk! Persze azert voltak pillanatok, amikor azt mondtam, hogy na, akkor most ragadtunk be, de nem! Azt lehet mondani, hogy a gep teljesen luzerbiztos! Termeszetesen normalis korlatok kozott!

Most eloszor vezettem 4x4-es autot, radasul automatat! Egyszer majdnem teljesen beragadtunk, mert hogy mashogy, ha nem keresztbe megyek a masok alltal kitaposott osvenyen.
Tanakodtam vagy 5 masodpercig, hogy akkor turaztassuk vagy se, de inkabb hatramenet, es szepen kihuzta magat!
Lehet, hogy ha egy kicsit tapasztaltabb offroados lennek, vagyanyabb trukkok is mentek volna, de inkabb nem nagyon tattuk tonre, csak megjarattuk egy kicsit!

Ujra aszfaltra erve egy kicsit bekapcsolva hagytam a difizarat, es meglepetesemre az auto lenyegeren rendesebben viszelkedet! Nana, hogy jobban huzott, es a kanyarokban sem probalta kitolni a feneket!

Az auto egyetlen, komoly hibajat a benzinkuton vettem eszre! 200 kilometer 50 liter benzin!
Itt, 50 forintos literenkenti benzinaraknal ez meg elviselheto, sot, az arahoz kepest nagyon kellemez csalad utazoauto, de nem tudom, hogy ottnhon mekkora keletje lesz!

Anikonak mar ragota nyafogok, hogy olyna rendesz gyerek voltam egesz evben, remelem a Telapo megszan, es hoz egy erosebb autot a Serbingnel! Konkretan egy Porschera vagyon, de ez alatt a 24 ora alatt a Durango is felkerult a listara, mert amilyen ronda, annyira szeretheto, eros, gyors, es baromi jol all nekem!

A lenyeg:





No comments: