Monday, October 30, 2006

2006.10.23-24 Eid

Nagy nehezen sikerult megallapitani, hogy az Eid, Hetfo-Kedd, ugyhogy egy hasztalan Szombat-Vasarnap utan 2 nyugalmas nap kovetkezett.

Vasarnap este, tobbedmagammal kimentunk egy laza rostonsutesre egy kozeli helyre a sivatagba.
Egy kicsit feltem, mert 3 autoval mentunk es en voltam az egyetlen gyakorlattal rendelezo sofor.
A masik ket pilota Anna (Jeep Wrngler) es Norbi (Land Rover Discovery) is be voltak rezelve az elejen, de vegu semmi gond nem volt. Egy-ket lazabb elakadast leszamitva egy komolyabb dolog tortent, de az meg kifelemenet. Norbi egy kicsit hevesen vette az egyik buckat, es a nala ulo egyik lany (gondolom nem volt bekotve) lecsuszott az ulesrol es megutotte a hatat, ugyhogy egy kis jegelesre szorult.

Mi Anikoval Anish piros Jeep-jevel voltunk.
Egy par perc utan sajnos ra kellett jonni, hogy az autonak komoly gondjai vannak, nem ugyhuz, ahogy kene, es neha furcs szagokat araszt.

A jol sikerult kajalas es iszogatas utan ejfel utan indultunk haza. Az ezek utan tortentek azt hiszem, hogy egyszerre voltak veszelyesek, viccesek, es nem utolso sorban tanulsagosak.
A hely, korulbelul 50 kilometere Dubaitol, egy nyil egyenes ut vegen talalhato.
Hetvegen, es unnepnapokon az ut mindket oldalan allnak autok, piknikezo csaladok a dombok tetejen, meg hasonlok. Aznap este is volt egy par autos az ut mellett, a kerekeink leegedve, ugyhogy 80-90 kozott autoztunk visszfele. En entem elol, egy kicsit leszakadva a tobbiektol, amikor eszre vettem egy szemelyautot a homokban, elakadva.
Lassitottam, hatha meg kell allni kihuzni, amikor Anna hirtelen, csikorgo kerekekkel megjelenik a belso savban, befarolt elem, majd jo 10 meterrel a beragadt auto el kivagodott a homokra, egy teljes fordulatot teve, ugy, hogy az utolso metereket a ket bal oldali kereken tette meg! Egy kicsit levert a viz, megalltunk, egneztuk hogy minden ok e, majd tovabbindultunk.
Mi igen, de ok lemaradtak. Felhivtam oket, amikor is kozoltek, hogy akor most elakadtak. Ok, visszamentunk ertuk, de addigra mar volt segitseg.
Az egyik kerek teljesen leengedett, ugyhogy egy kicsit fujtunk bele, es vegre elindultunk hazafele.

Mire beertuk az elso benzinkurta kiderult, hogy a masik bal oldali kerek, amin csuszott az auto szinten ereszt, de csak azert, mert beszorult egy par kavics a gumi meg a felni koze. Sebaj, jol felpumpaltuk, hazaig kibirja.

Ekkor mar kb hajnali 2 volt, mindenki egy kicsit leengedett, fujtam a kerekeket, amikor az egyik srac szolt, hogy a benzinkut mogott egy nagy Nissan Patrol elakadt.
Gondoltuk, hogy akkor legyen meg a mai elso jocselekedet, ugyhogy elmentuk, hogy kihuzzuk.
Helyi sofor, full sotetitett ablakok, resnyire nyitva, hogy akkor igen, koszi hogy segitetek. Veletlenul neztem be az ablakon, amikor eszrevettem, hogy az anyosulesen egy buzgon oltozkodo bar meg mindig felmeztelen holgy ul! Na kapjuk ki es hagyjuk oket nyugodtan, gondoltam.

A muvelet nem tartott sokaig, de a srac vagy nem kapott eleg romantikat, vagy megiscsak meg akarta mutatni ujdonsult baratnojenek, hogy ezt egyedul is meg tudja csinalni, mert miutan kihuztuk, fordult is vissza homorka.

Ezek utan nem csoda, hogy hulla faradtan ertunk haza hajnali 3 korul, es volt elottunk meg 2 teljes szabadnap, amikor teljesen regeneralodhattunk kedvunkre!

No comments: