Friday, November 17, 2006

2006.11.17 Amikor a vizhatlan tok beazik...

Izgatottam vartam a mai napot!
Hajokirandulasra mentunk egy csapat torokkel Dibbabol Oman partjai mellett eszakra, 2 merulsre.

Imadok merulni, de van tobb apro problema, ami mindig bosszusagot okoz!
Az elso, hogy nincs sajat ovem sulyokkal, es a hajon alltalaban az ovek rovidek, es sulybol sincs eleg. Legutoljara, osszekotottem ket ovet, es ugy fuztem ra 14 kilot, hogy eleg legyen.
A masodik a ruha. Ebbol sincs sajat, es csak XL-eket hoznak, ami egy kicsit szorit, es bevag a popiba! Ha lesz penzem tuti veszek egy sajatot, leszarom.

Buvarfelszerelesem alapvetoen hianyos, de meg nem jutott ra, de ami kesik, nem mulik!

Ket dolgot akartam vinni erre a merulsre! Egy lampat, mert elvileg egy barlangot kerestunk es a fenykepezogemet, a vizhatlan tokkal, hogyha megtalaljuk a barlangot, legyen egy par kep!
Ezt a vonalat kovetve Csutortokon, miutan Thomas-szal megittuk a kv-t a mall-ben, elmentem lampat nezni, de ott sikertelenul jartam!
Nem maradt mas, mint az Al Boom Marine bolt, ahol a vizsgat is csinaltuk, es van 10% kedvezmeny mindenre!
Lampat vegul is nem vettem, de vettem ovet sulyokkal, hogy az elso, bosszanto dolgot vegre ki tudjam kuszobolni!

Este feltettem az elemeket tolteni, bekeszitettunk majdnem mindent, es neki alltunk aludni, mert ebreszto reggel 6-kor!

Viszonylag gyorsan elkeszultunk, reggel, meg felvettuk ANdit, majd irany a talakozopont!
Jo szokasunkhoz hiven az elsok kozott erkeztunk meg, de pont a szervezo kesett kb 20 percet, ugyhogy egy kicsit kivoltunk!

Az ut Dibbaig folyamatos meglepeteseket tartogatott! Eloszor is elhagyott minket a komvoly, ugyhogy a leszakadtakat vezetve tortettunk elore, nehol igencsak tullepve a megengedett sebesseghatart!
Ahogy kozeledtunk Dibba fele, egyre sotetedett az eg, es egyre nagyobb es surubb cseppekben esett az eso! A zuhe legnagyobb reszet azert megusztuk. A Dibbai kikoto parkolojaban azert allt a viz es meg mindig borus volt az eg, de mivel volt olyan resztvevo, akik az egyik, 80 kilometerre levo benzinkuton felejtettunk, volt egy keves idonk arra, hogy megvarjuk, hogy kiderul, vagy megjobban beborul!

Az elobbi kovetkezett be es alig 10 perc alatt olyan ragyogo napsutes kerekedett, hogy senki sem akart visszafordulni!
Felpakoltunk a hajora, es nekivagtunk a kb masfel oras hajoutnak!

Az elos allomas egy kisebb obol, ahol siman, palack nelkul tudtunk merulni, a viz kristalytisza, ugyhogy bepakoltam a kamerat a vizhatlan tokba, majd irany a viz!
A vizhatlan tok hivatalason 40 meterig vizallo, de ez most valahogy az elso meternel feladta! Baazott a kurva anyjat!
Egy kisse bosszusan kiraktam a hajora, majd vissza a vizbe! Iszonyatos mennyisegu hal, rak es homar az alig 6 meteres vizben. Gyonyoruek voltak.

Mivel a buvarok mar be voltak sozva, koztuk persze en is, hogy akkor ma ennel szebb dolgokat is lathatunk, lassan tovabbaltunk, es elekezdtuk a felkeszulest!
Mint ahogy azt emlitettem, ruhabol csak XL-es volt megint, raadasul rovi ujju es rovid szaru. Kicsit feltem tole, mert elozo este a boltban azt mondta a faszi, hogy fazni fogok, es vegyek rendes hosszut, ha veszek, de jobban all a rovid, meg nem is faztam, ugyhogy ha veszek rovidet veszek!

Megerkeztunk a masodik helyre, ahol egy barlangot kellett volna felfedeznunk! 3 csoport merult, kulonbozo iranybol, kozelitettuk meg a barlangot, nehogy tumultus legyen a be- illetve a kijaratnal!
Fenekmelyseg 14 meter, latasi viszonyok 4-5 meter, a reggeli viha miatt. A barlangot ugyan megtalaltuk, de annyira zavaros es sotet volt, hogy inkabb nem mentunk be. Raadasul a viz tel volt koolaj darabokkal, ugyhogy nem idoztunk sokaig! A palackom 26,5 perc alatt fogyott ki, ugyhogy visszausztam a hajora!

Terveztunk egy masodik merulest is, de inkabb lemondtuk, mert ugysem lattunk semmi erdekeset.

Visszafele menet meg megalltunk ebedelni. Szobaso, roston sult hal, rizs, valami ehetettlen zold trutyi, salata. Inkabb passzoltam!

Visszafele menet mar sokan aludtak a hajon, kiszivott minket a merules es a nap.
Meg megaltunk egy kicsit pecazni. A legnagyobb fogas egy 40-50 centi hosszu barrakuda volt, amit a tobbiek este mesutnek egy jo kis tabortuz mellett.

Mivel a kameram bahalt a sos viztol, csak ez az egy kepunk van! A tobbi jon kesobb.


No comments: