Saturday, July 31, 2004

2004.07.30 Pentek

...Es nem felejtett el felebreszteni a dog! Igaz nem 7kor hanem fel nyolckor, hogy akkor all e
az uszas, mert Luke-ek is jonnek.
Elbuszoztam hozza. A busz pesze tele volt a strandra igykvo emberekkel, ugyhogy nem nyujtottam meglepo latvanyt hatizsakkal, napszemuvegben, uszogatyaban. A megallot persze
eltevesztettem, ugyhogy setelhattam, de megerte, mert meglattam OT! Az egyik kozeli benzinkutnal mar lattam egyet, de O igazan jol nezett ki. 1970 koruli 2 ajtos, platos Land Rover Defender, a TIPUS, a NAGY O. Gyunyuro, egyszeru, funkcionalis. Ugyan azon benzinkuthoz kozel allt, ahol a masik, csak egy utcaval lejjeb, mint a masik, ugyan olyan gyonyoruseg. Sokkal sokkal jobb allapotban volt. Lehetett rajta latni, hogy hasznaltak de vigyaztak ra. Ezeket es a 90es Defiket hasznaltak nagyon sokaig a sivatagi nepek, mert erosek es megbizhatoak. Nem egy BMW, Porsche, es egyeb "komoly terepjarot" huztak ki a sivatagbol ilyenekkel. Nem veletlen, hogy az uj modellek ara igencsak kozel van a szinhazas terepjaroekhoz. Szoval jol kezdodott es a nap is. A villak kozott setalva, Csongortol nem is messze felfedeztem egy 90es, nyitott, sivetagra felkeszitett Defit. Hat es a komoly szerszam!

Fulig ero mosollyal meseltem, hogy mit is lattam. Persze O is lazba jott, ugyhogy megvolt a
reggeli tema. Amig Lukera vartunk mi csak almodoztunk az uj Defendereinkrol....
Luke csik szemekkel tantorgott be az ajton. Leguritott 2 kv-t, ugyhogy fel ora es jol volt.
Elindultunk a partra. Mivel Luke is Defender orult, el kellett vinnem oket arra a helyre ahol felfedeztem az uj Defit. Nagynehezen leertunk a partra, es vizbevetettuk magunkat. Jo 2 orat labdaztunk, uszkaltunk.Csak akkor hagytuk abba, amikor a nap mar elviselhetetlenum kezdte egetni a hatunkat. Vissza Csongorhoz, zuhany, majd tovabb hozzam. Lukenek is tetszett az uj helyem. Lassan el kell koltoznie a ceg altal finanszirozott lakasbol, ugyhogy lakast, hazat keresgel. Megemlitettem neki, hogyha talal valami europait, ami egy kicsit sok neki, es megoldhato a kulon szoba, es estleg meg szeretne osztani, akkor engem erdekel a dolog. Tetszett neki az otlet.
Abban maradtunk, ha kipihenik magukat Zsuzsaval, akkor szolnak, hogy mikor kezdjuk a
fozocsket.En meg egy kicsit dolgoztam otthon, es ejtoztunk. Miutan megvolt az idopont egyeztetes, elindultunk vasarolni.
A ma esti menu tarkonyos krumplileves, valami hus es palacsinta.

Zsuzsaeknal volt meg ket vendeg akikkel nem szamoltunk, ugyhogy egy kicsit modosult a menu, mert keves krumplit vettunk, ugyhogy a hus csak parolt zoldsegkorettel lesz. Az elokeszuletek soran kiderult hogy Csongor a legfontosabb kelleketket nem hozta el. A fuszereket es a meretes labastm ugyhogy elementek Luke-kal Csongorhoz. Mi addig megpucoltuk a krumplit, elokeszitettuk a palacsintat, es mivel kestek a sracok, majdnem ki is sutottem az egeszet. Elkezdotott a levesproject, Zsuzsa vezenyelt, addig en bepacoltam a hust, finom csipos
angolmustaros, olivaolajos, sos, borsos, oreganos pacba. A leves viszonylag sokaig keszult, ugy dontottem, hogy eloparolom a husit, hogy a leves utan ne kelljen sokat varni a masodikkal. Zsuzsaval jol osszedolgoztunk, siman ment minden, egy kicsit segitettem neki a levesnel, egy kicsit segitett a husnal. Azt tudtam, hogy kb mi van otthon, mit lehet felhasznalni, ugyhogy a husnal es a koretnel improvizaltam.

A leves nagyon jol sikerult. A talalas elott mondam Zsuzsanak, hogy piritson hozza egy par
szelet toast-kenyeret, a leves tetejere. Nem ertettuk sokaig, hogy miert van az, hogy az emberek miert jonnek-mennek a konyhaba olyan surun. Bevittuk a levest, kaja meg minden, utana vissza a konyhaba. Most ereztuk csak, hogy az illat ami ott volt...
Mar azzal is jol lehetett volna lakni.

Kovetkezett a foetel. A husit megpiritottam, ugy eppen hogy, kozben a paroltzoldsegek majdnem elkeszultek. Talra az egesz. Volt egy nagyon jo lekvar a hutoben, ugyhogy azt is
felhasznaltam. A lekvarbol, csak probakepp, csinaltunk egy feketeribizli szoszt a husra.
Eloszor azt mondtam, hogyha nem sikerul akkor nem mondjuk meg senkinek, hogy mi lett a
lekvarral, de ahogy elkeszult es Zsuzsa megkostolta, azt mondta, hogy ez pont ugy sikerult,
ahogy a nagykonyvben meg van irva.A tobbiek velemenye is valami hasonlo volt, ugyhogy meg voltam elegedve.

A desszert mar gyerekjatek volt. Nutellas palacsinta, de izles szerint mezzel, csoki es/vagy
vanilliafagyival, es egy kis maradek lekvarral. Sokat mosogatnunk nem kellet....
A jol megerdemelt munka utan jott egy kis pihenes, de mivel telihold volt, kenytelenek
voltunk lemenni a tengerhez. Egyszeruen muszaly volt...Pont ugy ertunk le, hogy a Hold a
csucsponton allt, ugyhogy a nyugodt tenger gyunyuruen visszaverte a fenyeit.
Luke-ot kozbe felhivta az egyik angol kollegaja, aki epp aznap ert vissza a szabibolt,
ugyhogy jott o is a felesegevel. Persze rogton a kajarol es a piarol kezdtek el beszelni, ugyhogy mire kiertem a vizbol, kozoltek, hogy jovoheten naluk lesz a fozocske, ugyhogy gondolkozzak valami finomsagon....de mindenek elott menjunk fel hozzajuk es igyunk naluk egy sort. Mar alapban keso volt, ugyhogy engem hazavittek, de LUKE, Zsuzsa es Csongor atment. Persze
nem egy sor lett a dologbol, hanem egy hajnalig tarto, joizu barati osszejovetel. Sajnaltam
hogy kimaradtam belole, de holnap megyek eloszor az uj helyemrol a melohelyre, ugyhogy ki
kell tapasztalni az utvonalat....

No comments: